А причина за този странен феномен е евентуалният дефицит на витамин D
Снимка: Shutterstock
Има ли връзка между успеха в училище и месеца на зачеване? Оказва се, че има и такава зависимост. Като в случая изобщо не става дума за астрология или каквото и да е суеверие, а за напълно обосновано научно обяснение на този странен феномен.
Коя е причината
Според британски учени, връзката между успеха и зачеването е съвсем логична. А причина за разминаванията при деца, родени в една и съща година, но в различни месеци, е евентуалният недостиг на витамин D в организма на майката по времето, когато са били заченати.
„Децата, заченати между януари и март, срещат трудности в ученето, защото техните майки не получават достатъчно количество от този витамин в първите месеци на бременността, когато това е изключително важно“, твърдят експертите.
Какво показва статистиката
За да докажат твърдението си, учените провели мащабно изследване с над 800 хиляди деца. Това им отнело близо 5 години.
Резултатите показват, че действително има зависимост от липсата на вит. D и резултатите, които след това децата показват като ученици. Освен, че те срещали доста затруднения с ученето, голяма част от децата, заченати именно в зимните месеци, страдали от синдрома на дефицит на вниманието и също така дислексия.
Съветът на експертите е бъдещите майки да започнат да приемат този витамин, ако планират забременяване в този период, както и в първите месеци. Задължително обаче след консултация с гинеколога, който да определи и точната доза, а в никакъв случай на своя глава.
В рамките на форума бяха представени тревожните данни, които подчертават значимостта на грижата за недоносените деца и важността на профилактиката и ранната диагностика.
Снимка: Фондация „Нашите недоносени деца“
Трябва да сте регистриран потребител за да напишете коментар
Коментари